woensdag, juni 12Groot in het brengen van klein nieuws
Shadow

Business in Apeldoorn groot succes

Foto: LisePhotography

Op 29 februari, een zeldzame schrikkeldag, werd het langverwachte en verbindende businessevent, Business in Wonderland, met groot succes gelanceerd. Een menigte ondernemers verzamelde zich ruim voor de inloop van 19:00 uur, enthousiast om deel te nemen aan de eerste editie van dit nieuwe en unieke evenement.

De avond begon met een warm welkom voor de ondernemers, die werden getrakteerd op een drankje genaamd ‘drink me’ en een bonbon genaamd ‘eat me’, geïnspireerd op de film ‘Alice in Wonderland’. Het concept was om klein de ‘rabbit hole’ in te gaan en groots te ondernemen bij terugkomst. Het legendarische duo Tweedle-Dee en Tweedle-Dum verwelkomde de gasten, die hen hielpen om kibbelende stellen uit elkaar te halen, zodat iedereen zijn eigen avontuur kon beleven in Wonderland.

Gewapend met een gouden envelop met daarin een rode of zwarte kaart en drie opdrachten, begaven de ondernemers zich op pad. Het witte konijn haastte zich heen en weer, alsof de tijd drong. Om precies 19:37 uur maakte de Madhatter zijn hilarische entree, samen met de koningen, om de eerste opdracht sprankelend af te trappen.

De avond stond in het teken van ontmoeten, verbinden en ondernemen. Apeldoornse ondernemers kregen de kans om nieuwe connecties te maken door middel van drie uitdagende opdrachten. De gemeente Apeldoorn speelde een belangrijke rol in de laatste opdracht, waarbij ondernemers konden meedenken over het creëren van een aantrekkelijke binnenstad. Wethouder Nick Derks en zijn collega’s waren aanwezig en beschreven de avond als “bijzonder en verwonderlijk”. Ze nodigden de ondernemers uit om mee te denken, waarbij de input van de opdrachten aan de gemeente zal worden overhandigd.

Huub Cooijmans verbaasde de aanwezige ondernemers met zijn trucs, terwijl de fotobooth in ‘Alice in Wonderland’-stijl van Henry Faber een populaire attractie was. Het is dan ook niet verrassend dat meerdere sponsoren zich wilden verbinden aan dit evenement. Mulder Connect en Autohopper traden op als hoofdsponsoren, vanaf het allereerste moment overtuigd van het verbindende concept.

Het initiatief voor Business in Wonderland werd gestart door de Stichting Business in Apeldoorn, lang voor de pandemie. Het bestuur, bestaande uit Kim Sijtsema, Frank Huibers, Clemens Beneder, Charel van den Hul, Martine van der Horst en Karin Beumer, kijkt vol trots terug op het evenement. Ondernemers vertrokken met nieuwe connecties en een glimlach op hun gezicht.

Het bestuur zal zich binnenkort buigen over een vervolg. Via sociale media houden zij ondernemend Apeldoorn op de hoogte. Bezoek de website www.businessinwonderland.nl voor meer informatie en contactgegevens.