maandag, juli 4Groot in het brengen van klein nieuws
Shadow

Ereprijs, GIGANT, NJON en Orpheus slaan de handen ineen voor de Apeldoornse amateurkunst

Foto: Pixabay

Ereprijs, GIGANT, NJON en Orpheus bieden in 2022 een gezamenlijk aanbod van workshops aan voor (amateur) muziekorganisaties in Apeldoorn. Koren, orkesten en theatergroepen kunnen tijdens workshops aan de slag met de onderwerpen fondsenwerving, vrijwilligersbeleid, podiumtechniek en marketing. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor één of meerdere workshops via de website van Theater Orpheus.

De workshops
Heeft jouw koor, orkest of theatergroep grootse of bijzondere plannen en heb je daarvoor extra financiering nodig? Wil je meer weten over fondsenwerving en concreet aan de slag om een goede aanvraag te schrijven? In drie bijeenkomsten geven workshopleiders Pieter Jongelie (zakelijk leider orkest de ereprijs) en Mirjam Barendregt (directeur Orpheus) je niet alleen alle ins-en-outs van fondsenwerving, maar ga je ook zelf aan de slag.

Of doe mee met de workshop vrijwilligersbeleid. Deze wordt gegeven door Anne Borgijink-Pagnier (zakelijk Leider NJON, Apeldoorn Pakt aan) en Dirk de Bruin (directeur GIGANT) en is bedoeld voor personen en organisaties binnen de culturele (amateur)sector in Apeldoorn die samenwerken met vrijwilligers of dat willen gaan doen. In de workshop zullen ervaringen worden gedeeld en komen onderwerpen als werving, selectie, wederzijdse verwachtingen en communicatie aan bod.

Meer geïnteresseerd in techniek? In de workshop introductie in de Pop- en Theater Techniek van Jasper Ellenbroek en Lars Beumer (techniek GIGANT) en Rik Marsman en Pieter Beemsterboer (techniek Orpheus) wordt ingegaan op wat er achter de schermen op technisch gebied komt kijken bij een evenement of voorstelling. Deze workshop is bijvoorbeeld geschikt voor beginnende technici bij amateurgezelschappen of beginnende bands.

In de workshop marketing, tenslotte, gaan we in op het schrijven of het verbeteren van een marketingplan. Het maakt voor deze workshop niet uit of je al wel of niet een marketingplan hebt. We behandelen in twee avonden hoe je een marketingplan schrijft en alle aspecten die daarbij komen kijken. Je leert onder andere hoe je meer publiek kan aantrekken, hoe je effectief social media inzet en hoe je publiek vasthoudt in coronatijd. Deze workshop is bedoeld voor iedereen die bezig is met deze vraagstukken en het promoten van je gezelschap. De workshops worden gegeven door Voline van Teeseling (hoofd marketing NJON), Luuk Bruggeman (online marketing coördinator Orpheus) en Rosalie Zwart (marketing & communicatie orkest de ereprijs).

Meer informatie en aanmelden
Uitgebreide workshopinformatie en een aanmeldingsformulier zijn te vinden op: https://www.orpheus.nl/pQJwktB/workshops-apeldoorns-amateurkunst